Strona Główna / Finanse / Walt Disney w Naszej Firmie?
walt disney

Walt Disney w Naszej Firmie?

Walt Disney a właściwie Walter Elias „Walt” Disney. Postać, której chyba nie trzeba nikomu przedstawiać. amerykański producent filmowy, reżyser, scenarzysta, aktor dubbingowy, animator, przedsiębiorca, wizjoner i filantrop. Wraz z bratem założyciel największej korporacji medialnej świata The Walt Disney Production. Co z prowadzeniem naszego biznesu może mieć twórca Myszki Miki czy Psa Pluto – zapytaliśmy psychologa i trenera biznesu Panią Barbarę Liedtke – Kątnik.

Wielu z nas prowadzących działalność gospodarczą ma swoje pewne cechy, które mają przełożenie na podejmowane przez nas decyzje. Właściciele firm, komórki kierownicze i pracownicy mający wpływ na podejmowanie kluczowych decyzji strategicznych w firmie reagują inaczej na cele i postawione misje jakie ma do zrealizowania firma.

Walt Disney, człowiek, który osiągnął niebywały sukces miał pewien sposób na skuteczne działanie i rozpisanie odpowiednich ról osobom w przedsiębiorstwie. Skąd ta nazwa i jak może wpłynąć na skuteczną realizację działań ? – pytamy Panią Barbarę Liedtke – Kątnik.

Strategia stosowana przez Walta Disneya polegała na tym, iż potrafił on wejść w 3 role: Wizjonera, Planistę i Krytyka i odpowiednio nimi posługiwać, dzięki czemu każdy jego pomysł był skutecznie realizowany. Odpowiednio też potrafił zarządzać procesem komunikacji pracowników nadając im odpowiednie role i nie dopuszczając do bezpośredniego kontaktu Wizjonerów z Krytykami. Powodowało to odpowiedni efekt synergii zamiast niepotrzebnych ciągłych kłótni i rywalizacji w zespole.

Jak skutecznie stosować tą strategię ?

Każda z osób, jest ważna w etapie budowania końcowego sukcesu – dodaje trener biznesu. Wizjoner to część zespołu z wizją, bogatą wyobraźnią, kierującymi się przekonaniami, że szklanka jest zawsze do połowy pełna. Od nich wszystko się zaczyna – to oni nakreślą strategie i plany do działania na najbliższy czas.

Jednakże należy pamiętać też o tym, że nie każda wizja odnosi końcowy sukces. To tylko 1 etap skutecznego działania. Kolejnym jest przekazanie wizji do tzw. planisty. Planiści to część zespołu, który przekazane schematy i pomysły z 1 etapu urealniają w poszczególne terminy i możliwości zbudowania poszczególnych etapów działania przy posiadanym przez firmę kapitale pieniężnym, ludzkim i otoczenia makroekonomicznego. Tak ułożony plan przekazują do kolejnej części zespołu – krytyków.

Krytycy to członkowie zespołu, którzy mają wskazać wszystkie możliwe wady jakie projekt może zakładać i dla jakich może się nie udać. Wskazanie nawet jednej wizji krytycznej jest ważne. Nie chodzi tu o wywyższanie swoich racji, jednakże ma to umożliwić przy wdrażaniu nowej strategii uniknięcie potencjalnych porażek jakie mogłyby się wydarzyć. Chodzi o tzw. zabezpieczenie się zawczasu – podpowiada nam Pani psycholog.

Proces powtarza się później kolejny raz, aż do momentu gdy krytyk nie wniesie już żadnych uwag.

Warto więc zastanowić się czy czasem nie zapominamy o którymś z etapów w działalności swoich przedsiębiorstw, czy nie przeważa w nas czasem zbyt duża ilość wizjonerstwa i optymizmu lub też przesadnego krytycyzmu. Pamiętajmy o każdym z etapów a na pewno znacznie zminimalizujemy ryzyko ewentualnych porażek.

Materiał opracowany we współpracy z Panią Barbarą Liedtke – Kątnik – psycholog, coach, trener biznesu.

 

Komentarze

comments

Zobacz również

fire-and-water-2354583_1920

Czy PPK to dobry program emerytalny dla Polaków? … Od lewego do prawego

W naszym comiesięcznym cyklu „od lewego do prawego” tradycyjnie zadajemy pytania lokalnym politykom z różnej ...